zondag 28 augustus 2022

KNUFFELKAMPIOEN

 Noorse Buhund

Voor elk baasje behoort zijn of haar hond de knapste en liefste te zijn. Voor ons geldt dat net zo. Toch vind ik dat Skip iets heel bijzonders heeft. Ben ik bevooroordeeld?

Noorse Buhund Skip is een sportieve vrijbuiter die houdt van hondse zaken. Het liefst rent hij urenlang door ruig en avontuurlijk terrein. Dit allemansvriendje heeft de eigenschap dat hij mensen een bijzonder gevoel kan geven waardoor men zich uitverkoren voelt. Hij begroet een onbekende als een goede vriend die hij nog niet heeft leren kennen.

Thuis toont vrolijke Skip zich een echte knuffel. Hij kan me spontaan omhelzen door zijn pootjes om mijn middel of hals te vouwen. Hij drukt zijn wang stevig tegen mijn wang om het nog specialer te maken. Deze knuffelsessie eindigt steevast met een neuskusje zoals de Inuit dat doen. Met dit aandoenlijke haast menselijke gebaar laat deze coole poolhond mijn hart telkens smelten.

Wanneer we na afwezigheid weer thuiskomen, uit ons zwaaistaartje zijn blijdschap door lipwapperen - zijn bovenlip maakt smijdige kabbelende bewegingen alsof er lucht door golft. Het vibrerende geluid lijkt op een mild pruttelend motortje. Daarna lacht hij ons aan door zijn bovenlip te ontbloten: big smile, blij dat jullie er weer zijn. Deze unieke begroeting is alleen voor ons weggelegd.


uit de dikke pil: Skipkluifjes

HONDENSPELLETJES

Verslaafd aan Skip? Op My dog Skip does the trick en Kluifje entertrainment vind je 1001 door Skip uitgevoerde hondenspelletjes en -kunstj...