zaterdag 22 oktober 2022

DAGVAARDING

 oogst van gisteren

Skip is dol op ‘kluitjes rollen’. Het is een luie variant op met een balletje gooien. Je rent achter het kluitje (of graspolletje) aan, probeert het quasi te pakken te krijgen en bent onmiddellijk startklaar voor een volgende gooi. Apporteren maakt geen deel uit van deze activiteit. In de tuin schoffel ik regelmatig grof, zodat er de volgende dag harde grondklonten liggen die ik kan gebruiken om te gooien of rollen. Schoffelen om enkel het onkruid te wieden, accepteert Skip niet meer. De oogst van gisteren voor vandaag was verregend. Eerst moest er weer een nieuwe voorraad worden aangelegd. ‘Helaas vandaag geen kluitjes rollen’, deel ik een teleurgestelde Skip mee. Hij meent dat ik de kluit belazer en blijft in de tuin. Ik ga naar binnen en laat de deur op een kier. Een kwartiertje later word ik door Skip gedagvaard. Uit zijn half geopende bek valt een alsnog opgeduikelde kluit.

uit de dikke pil: Skipkluifjes

HONDENSPELLETJES

Verslaafd aan Skip? Op My dog Skip does the trick en Kluifje entertrainment vind je 1001 door Skip uitgevoerde hondenspelletjes en -kunstj...