woensdag 27 april 2022

CROCS

 waterschoenen

Ik sta met mijn multifunctionele vlezige waterschoentjes, ik had gewoon Crocs kunnen schrijven, tussen wiegende rietkragen. Bij deze waterstand is dat de meest geschikte plek voor Skip om in en uit de rivier te komen. Eerder zou hij onbesuisd vanaf de kade de plomp in zijn gesprongen. Sinds we een tijd geleden onder het zappen bleven hangen bij een oude aflevering van The Crocodile Hunter, heeft Skip zijn zwemtechniek bijgeschaafd. Tijdens het waterapport houdt hij een kort dik stuk hout in zijn bek (denk aan de hamerhaai) waardoor hij beter balancerend kan sturen, maar vooral geen sloten water meer binnenkrijgt - wanneer ik zijn opengesperde muil zag, moest ik steeds aan die gezonken ferry met open klep denken. Daarbij ligt zijn aerodynamische lichaam inclusief staart nu loodrecht als een krokodil in het water. Van hen heeft hij de wijd uitgespreide klauwen afgekeken, zodat hij sindsdien met hoge snelheid door het water peddelt.

the crocodile hunter

uit de bundel Bezige Bu (2015)

HONDENSPELLETJES

Verslaafd aan Skip? Op My dog Skip does the trick en Kluifje entertrainment vind je 1001 door Skip uitgevoerde hondenspelletjes en -kunstj...