zondag 24 april 2022

SPIEGEL

sparrenbos, ree,spiegel,

Verdwaalde druppels rollen van sparrentakken. De hevige hoosbui van vannacht zorgt voor een groeispurt onder het groen. De vogels kwinkeleren. Door het massaal neergedaalde stuifmeel zien waterplassen eruit als limoenkleurige psychedelische kunstwerken. Door de hoge luchtvochtigheid telgangt Skip achter me aan. Dan … buitensporig gesnuffel op de grond. Aan de overkant van de bosweg zie ik nog net de spiegel van een ree tussen het gebladerte verdwijnen. Skip wordt helemaal wild. Ik reageer direct en roep: ‘Kijk hier!’ Tegelijkertijd keil ik een borrelnootje dat ik voor de afleidingsmanoeuvre het ultieme go hunt, altijd paraat heb. Onvoorstelbaar, de smakelijke en vaak herhaalde oefening van achter een rollend bolvormig koekje aanrennen, werpt zijn vruchten af: voor het eerst ben IK leuker dan een dier in het wild!

uit de bundel Bezige Bu (2015)

HONDENSPELLETJES

Verslaafd aan Skip? Op My dog Skip does the trick en Kluifje entertrainment vind je 1001 door Skip uitgevoerde hondenspelletjes en -kunstj...