donderdag 20 oktober 2022

VERSLAVEND

close up

 tuinvertellingen

Met spade en hark werk ik de grond om. Skip, die graag buiten is, slaat mijn geploeter genoeglijk met de voorpoten over elkaar gade. Hij weet hoe verslavend en ontspannend wroeten in de tuin is, hij is immers ook verslingerd aan graven. Het vlot goed. Mist verandert in miezer. Mijn haren worden vochtig, die van Skip houden het droog onder de bamboe. Tegen wandeltijd moet ik nog een vierkante meter. Skip wacht genereus tot de groencontainer afgevuld is. Het karwei is gedaan. Ik houd de modderlaarzen aan omdat we besloten hebben om ouderwets door de uiterwaarden te ploegen. Daar neemt Skip de tijd om overal zijn neus in te steken. Geleidelijk muteert de miezer in dikke druppels. Ik laat me tot op het bot natregenen, Skip zou hetzelfde voor mij doen.

uit de dikke pil: Skipkluifjes

HONDENSPELLETJES

Verslaafd aan Skip? Op My dog Skip does the trick en Kluifje entertrainment vind je 1001 door Skip uitgevoerde hondenspelletjes en -kunstj...