donderdag 10 november 2022

KIEKENDIEF

 duinen

Blauw, blauwer, blauwst en een kartelende kim van spitse oren en helmgras. Skip in de duinen: een mooi plaatje. Ik vraag de immer bereidwillige Skip om één seconde te bevriezen, zodat ik hem kan fotograferen. Gedraaikont. Redactiehond en SpelletjesSkip™ wil ineens voor privéfoto’s een betalingsregeling. Klust de senior bij als appeltje voor de dorst? Ik kan me niet voorstellen dat de ingetogen modelhond op zijn ouwe dag kapsones krijgt. Het ligt vast aan de tijdgeest.

Overal munt uitslaan lijkt het hedendaags credo. Zelfs handophoudertjes in arme gebieden eisen tegenwoordig geld van toeristen in ruil voor een gekunstelde pose. Say cheese, lach eens naar het vogeltje, gekke geluidjes om zijn aandacht te vangen. Met liefde zwicht ik voor zijn verzoek en betaal een koekje per klik. Het laatste wat ik wil, is aangezien worden voor ordinaire kiekendief.

uit de dikke pil: Skipkluifjes

HONDENSPELLETJES

Verslaafd aan Skip? Op My dog Skip does the trick en Kluifje entertrainment vind je 1001 door Skip uitgevoerde hondenspelletjes en -kunstj...